7 cze 2015

Przepiśnik: Płatki jaglane z mlekiem kokosowym i bananem

Cześć Kochani!
Długi weekend już prawie za Nami, spędziłam go bardzo fajnie, odpoczęłam, a w tym tygodniu mam nadzieję uda mi się nadrobić wszystkie medyczne wizyty i badania. Kto obserwuje mnie na Instagramie już wie, że od jakiegoś czasu zaczęłam przywiązywać większą wagę do tego co jem, głównie ze względu na plan utraty nadmiernych kilogramów, ale też i ze względów zdrowotnych. Pomimo tego, że przepis, który dziś chcę Wam zaserwować jest banalny, a w fotografii posiłków kompletnie nie mam  doświadczenia, mam nadzieję, że ktoś skorzysta i poczuje się zachęcony do wypróbowania takiego połączenia. Zapraszam. 
O ile z kaszą jaglaną miałam styczność już dużo wcześniej i bardzo ją lubię, z płatkami było to moje pierwsze podejście. Czytałam, że na samej wodzie są zupełnie bez smaku, dlatego postanowiłam wykorzystać do tego celu mleko kokosowe, które sprawdziło się świetnie, nadało apetycznego aromatu i fajnego posmaku. Proporcje z których skorzystałam to:
  • 5 łyżek płatków jaglanych
  • szklanka mleka kokosowego
  • pół banana
  • oraz syrop klonowy opcjonalnie (dla osób, które wolą co nieco zdrowo dosłodzić) 
Płatki wsypujemy do rondelka, zalewamy mlekiem i co chwilę mieszając doprowadzamy do zagotowania naszej 'jaglanki'. Dekorujemy bananem i ewentualnie dosładzamy syropem ( klonowym, z agawy etc.) Prawda, że banalne? A jakie pyszne!
Według mnie jest to idealna propozycja na ciepłe, pożywne śniadanie (choć na zimno również smakuje dobrze) lub też kolację, przepis możemy dowolnie modyfikować, zmieniać mleko, owoce lub też inne dodatki. Pomimo tego, że płatki mi zasmakowały i bez wątpienia są szybszą alternatywą dla kaszy, jednak częściej będę sięgać po tradycyjną 'jaglankę' z wykorzystaniem właśnie kaszy jaglanej.
A Wy Kochani wolicie kaszę czy płatki? Na pewno wielu z Was przygotowuje sobie takie pyszności na co dzień. Pozdrawiam Was gorąco i życzę miłego wieczoru!

18 komentarzy:

  1. Ja wolę płatki owsiane, ale ten przepis wygląda bardzo ciekawie:)
    Ja z kolei chciałabym nieco przytyć, ale w ogóle mi się to nie udaje:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płatki owsiane to już klasyka :-) Pomimo wszystko, chyba jednak trudniej jest przytyć, w szczególności kiedy jest się z natury bardzo szczupłą osobą.

      Usuń
  2. ciekawe połączenie, lubię takie odskocznie postowe:)) mleko kokosowe uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooooo pychotka....:>
    Ja ostatnio mam swojego śniadaniowego ulubieńca ! Omlet ! 2 jaja, pół banana, trochę otrąb i płatków owsianych, mała łyżeczka kakao --> blendujemy i wylewamy na patelnie :D Na gotowy placek jogurt naturalny i owoce :D Aaaaa <3 polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością wypróbuję! Brzmi pysznie :-D

      Usuń
  4. Uwielbiam jaglankę...na wszelakie sposoby :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam :) Szybka i zdrowa miska energii na cały dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja zawsze na sniadnako owsianke jadam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie zawsze mam taką możliwość, choć w weekend to już obowiązek :-)

      Usuń
  7. Mniam mniam... Wiesz ze nigdy nie jadlam platkow jaglanych? Musze dorwac je w sklepie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję pięknie za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz.
Możecie być pewni, że odwiedzę Wasze blogi.